Tuesday, March 25, 2014

Hendak 1000 daya.........

Pepatah Melayu pernah menyebut; ‘Hendak seribu daya, Tidak mahu seribu dalih’.memberi maksud kepada kita bahawa, jika kita hendak atau menghajatkan sesuatu, maka untuk mendapatkannya mestilah disusuli dengan daya usaha yang bersungguh dan berterusan. Bukannya sekadar mencari dalih atau alasan bagi menutup ketidakberdayaan kita bagi mendapatkan sesuatu.

 

Seperti aku sendiri,alkisahnya pada 24.03.2014 aku baru membeli sebuah basikal.Dengan alasan aku punya impian untuk nampak "SLIM" menyambut hari raya pada tahun ini..hihihihi...ermmmm...berjaya ka aku???tinggal beberapa bulan saja lagi.....MESTI BOLEH!!!

1 semangat : basikal baru ku...

Suplemen yg aku ambil..selain aktiviti cycling
Semangat aku datang apabila aku sendiri merasa bosan setiap kali hendak berjalan-jalan dgn family,baju atau seluar aku yg sedia ada hampir-hampir ketat di badan macam sarung nangka...hahahhaaa....lagi2 kena beli baru...dh beli baru tengok size baju satu hal...size "L"..oh tidak....mana perginya size "M" aku dulu......
kuat makan ke aku???..senang hati sangat ka aku ni????

Walau mcm mana sekalipun,,aku dh nekad utk "slim" kan diri....jaga pemakanan...kekal sihat...balik kerja luang masa sekejap untuk cycling 1 kawasan tempat kediaman ku....i can DO IT!!!!yesssss......

Siapa pun kita ni, kalau dah berminat dengan sesuatu, macam mana susah pun, mesti kita berusaha walau apa cara sekalipun untuk dapatkannya. Ada saja jalan/caranya yang kita temukan. Selagi tak dapat, selagi tu lah kita tak kan berhenti dari berusaha, kan???? Dan ia akan lebih bermakna bila kita berjaya mendapatkannya setelah berpenat lelah.

Tapi, kalau dah terang lagi bersuluh bila kita tak mahukan sesuatu, macam2 alasan diberikan & cara difikirkan! Itulah kita.. hehe



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri. Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui :

Facebook :  Shasha Vitamins
Email Gmail : shakleevits@gmail.com 
Call/Whatsapp : 011-26805346 
Salam sayang dari 

Sha Miri

No comments:

Post a Comment