Tuesday, October 1, 2013

Sakit/pening Kepala Selepas Ambil Supplement Shaklee???

Assalamualaikum...

Pernah dengar “healing crisis atau krisis pemulihan”? Setiap orang mengalami kesan krisis pemulihan yang berbeza berdasarkan sejarah pengambilan ubat kita jika mengalami penyakit yang berpanjangan atau berdasarkan kesihatan badan kita. Ada orang yang tidak langsung mengalaminya dan ada yang mengalami secara teruk sehingga takut untuk meneruskan pengambilan produk Shaklee. Antara tanda-tanda anda mengalami krisis pemulihan : 

  • penat melampau
  • kerap mengantuk
  • cirit birit
  • gatal-gatal
  • jerawat naik tiba-tiba
  • loya
  • sakit kepala
  • pening
Jom kita baca lebih lanjut tentang krisis pemulihan ni…

Apakah healing crisis atau krisis penyembuhan?

Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersihkan dan membina semula sel-sel badan yang rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau simptom yan membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil KRISIS PENYEMBUHAN. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.
Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan?
Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambila nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi mejalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus dan ini merpakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani penyahtoksin. Bayangkan sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakka serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut dan itu akan menyebabkan anda merasalebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebi baik dan kembali bersih seperti baru.


Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik?
Ya, Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan.Sesetengah orang akan berfikir yang simptom mereka semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis pemyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindakbalas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.


Adakah setiap orang akan mengalami petanda da simptom yang sama semasa krisis penyembuhan?
Setiaporang adala berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin dalam badan, lebih teruk krisis penyembuhan.


Secara umumnya berapalamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?
Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut, ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.


Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa?
Secara umumnya selepas 1-2 bulan pengambilan makana tambahan anda sepatutnya telah merasai perbezaan ( cth, Tenaga bertambah,pergerakan usus yan lebih baik, dll ) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:


Sudah jelas dengan apa yang berlaku dengan anda? Jangan takut kerana seperti dinyatakan diatas, orang yang mengalami “Healing Crisis” adalah petanda baik kerana badan kita sedang memperbaiki sistem tubuh badan bagi membolehkan penyerapan nutrisi yang lebih baik..

Apa yang perlu saya lakukan jika mengalami “Healing Crisis”?
Mudah sahaja. Anda perlu mengambil air kosong bukan air manis ya sebanyak 2-3Liter untuk membantu badan mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan itu. Berkemungkinan anda perlu mengurangkan dos pengambilan dan sila hubungi saya jika anda mengalaminya kerana saya akan memberi konsultasi percuma membantu anda mengatasi “Healing Crisis”.
Kawan-kawan.. Jika ada yang berminat untuk cuba Shaklee, boleh add saya di FB Shasha Vitamins untuk chat secara lansung mengenai produk Shaklee.

Klik LIKE Fanpage saya
Mama Sihat & Cergas
 



Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri. 
Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email 
Gmail : shakleevits@gmail.com Call/Whatsapp : 011-26805346 
Salam sayang dari Sha Miri

No comments:

Post a Comment