Thursday, August 15, 2013

KESIHATAN ITU LEBIH MAHAL DARI EMAS

Kesihatan merupakan sebahagian daripada hidup manusia. Kerana setiap orang pasti akan mendambakan hidupnya selalu sihat sepanjang usia, baik sewaktu masih kanak-kanak, muda maupun menjelang di hari tua. Hidup sihat itu akan terasa indah. Dengan gaya hidup sihat, kita akan boleh melewati hari-hari yang indah bersama keluarga, teman, pacar, atau bersama orang-orang yang dekat dengan kita. 




 Bayangkan jika saat keluarga kita akan pergi bercuti pada hari cuti sekolah atau saat kita akan pergi bercuti bersama teman-teman sekolah tiba-tiba saja kita jatuh sakit, pasti kita akan rugi sekali, kita akan kehilangan saat-saat bahagia bersama keluarga atau bersama teman kita , kita akan melewatkan momen-memen penting bersama keluarga atau bersama teman-teman kita. Kita akan kehilangan foto-foto yang penting yang seharusnya dapat kita jadikan pajangan dalam buku harian kita. Inilah betapa berharganya kesihatan itu bagi tubuh kita.


 
Kesihatan itu sesuatu yang sangat berharga bagi kita. Tubuh yang sihat akan memberikan kekuatan yang sihat pula pada fikiran kita selain itu jiwa dan rohani kita juga akan sihat. Dengan fikiran yang sihat maka kita akan boleh mengerjakan pekerjaan kita dengan baik dan hasilnyapun akan memuaskan. Bahkan nikmatya kesihatan itu tidak boleh ditukar dengan sebuah harga yang hebat seperti harga sebuah kereta Porche yang harganya mencapai 2.5 bilion. Seperti kata orang bijak "kekayaan yang paling berharga adalah kesihatan ".
 
 
kerana kesihatan itu lebih berharga dari semua benda kekayaan kita, kita boleh membeli barang-barang mewah yang harganya jutaan bahkan triliyunan, akan tetapi kesihatan itu tidak boleh dibeli dengan wang. kerana hidup sihat itu adalah nikmat yang luar biasa dan itu harus kita syukuri.

Pepatah Arab mengatakan "Orang yang mempunyai kesihatan adalah orang yang mempunyai harapan, dan orang yang mempunyai harapan adalah orang yang mempunyai segalanya". Maka dari itu marilah kita jaga kesihatan kita agar kita bisa menggapai semua impian kita. Banyak cara untuk menjaga agar tubuh kita tetap terjaga kesihatannya, diantaranya kita sering melakukan sukan, selain menyihatkan tubuh bersenam itu juga dapat mengilangkan kemurungan dan meningkatkan kapasiti otak kita. Berdasarkan kajian University of south carolina mencari bukti bahawa sukan teratur dapat meningkatan metokondria dalam otak, yang berguna untuk merawat gangguan kejiwaan dan dan penyakit neurodegenerative. Metokondria adalah organel penghasil utama tenaga bagi sel. Selain bersenam, kita boleh menjaga kesihatan dengan makan yang berkhasiat, dengan makanan yang berkhasiat semua keperluan Protein, vitamin, serat, mineral dan lain-lain yang doperlukan oleh tubuh kita akan dipenuhi. maka daripada itu marilah kita jaga kesihatan dalam tubuh kita, agar terhindar dari berbagai penyakit. 
 
Pengambilan makanan tambahan juga perlu di awal usia muda..kerana pilihan yg bijak adalah kita mengutamakan kesihatan diri...keluarga & org2 yg kita syg :D
 
 
 
 Pilihan makanan tambahan saya sendiri & keluarga adalah bersama Vitamin Shaklee.
 


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri.
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email :
Gmail : shakleevits@gmail.com Call/Whatsapp : 011-26805346
Salam sayang dari Sha Miri

No comments:

Post a Comment