Friday, August 16, 2013

Suplemen Shaklee Untuk Penyakit GOUT



Haaaa...apa itu gout????

Gout adalah satu penyakit sengal tulang yang paling kerap dijumpai. Ia suatu serangan yang amat menyakitkan dan boleh mengakibatkan penderitanya mengalami pembengkakan. Sendi yang terlibat biasanya kaki atau buku lali. 


bagi yg ada penyakit gout ni memang tahu macam mana rasa kesakitan yg di alami ketika gout dtg melanda...tak percaya???cuba tanya dgn kawan...pakcik sedara..makcik sedara atau sesiapa saja yg menghidap gout ni....memang dia orang akan cakap...sakit...

PUNCA GOUT
Gout terjadi apabila kandungan asid urik dalam darah terlalu tinggi iaitu melebihi 7.5 mg/dL. Gout didorong oleh dua faktor utama iaitu penghasilan asid urik dalam badan telah melepasi tahap normal dan buah pinggang gagal berfungsi dengan baik iaitu menyingkirkan asid urik yang berlebihan.

Asid urik yang berlebihan akan berkumpul menjadi jarum-jarum kristal pada bahagian sendi dan akhirnya menyebabkan kesihatan yang amat sangat di bahagian yang berkaitan. Pesakit akan rasa seolah-olah disiram air sejuk.

 TANDA-TANDA GOUT
Sendi tiba-tiba sakit
Membengkak
Menjadi kaku
Seakan-akan rasa panas
Sendi menjadi kemerah-merahan
Sakit apabila disentuh
Demam
Bonjolan terbentuk di sendi dan cuping telinga
MENGESAN PENYAKIT GOUT
Ujian darah boleh dilakukan untuk menentukan tahap asid urik dalam darah. Selain itu, pemeriksaan sendi atau pemeriksaan cecair sendi juga boleh dilakukan untuk mengesan sebarang kristal asid urik dalam badan.
SUPLEMEN YANG MEMBANTU MENGURANGKAN ASID URIK DALAM BADAN
ALFALFA COMPLEX
Untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Namun pengambilan alfalfa complex memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

PERFORMANCE DRINK
Memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehidrasi.

OMEGA GUARD
Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan radang pada sendi-sendi pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga-jaga sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.  



Yakinlah pada diri..hanya diri sendiri yg mampu utk menjaga kesihatan diri..untuk kekal sihat sepanjang masa...

Jika anda berminat....

Add FB : Shasha Vitamins
Like my FAN PAGE : Mama Sihat & Cergas



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri.
Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email :
Gmail : shakleevits@gmail.com Call/Whatsapp : 011-26805346
Salam sayang dari Sha Miri

No comments:

Post a Comment