Monday, August 19, 2013

Kulit sihat: Capai dengan 6 amalan

Saya kongsikan pula sal penjagaan kulit ni...jom singgah baca dulu info ni....

Kulit adalah organ yang paling besar dalam tubuh badan kita. Kesihatan kulit adalah amat penting kerana kulit boleh menggmbarkan siapa kita.Kepentingan menjaga kesihatan kulit adalah penting memandangkan kulit melindungi semua organ dalam badan kita. Berikut merupakan 6 amalan untuk mencapai kulit yang sihat.

1.Amalkan Deep Breathing

Amalan ini boleh meningkatkan pengaliran oksigen ke dalam badan, mengurangkan stress. Aliran oksigen yang cukup ke dalam darah boleh mempengaruhi kesihatan kulit. Ia bukan sahaja membantu menjaga kesihatan kulit tetpai juga kesihtan badan secara keseluruhan.
Berapa kerap? Cuba lakukannya dua kali sehari. 

2. Aktifkan diri

Salah satu tips untuk kulit yang sihat, badan yang sihat dan minda yang jelas ialah senaman. Dengan meletakkan badan anda dalam gerakan selama 30 minit atau lebih setiap hari, anda boleh melepaskan  segala tekanan yang membebankan diri dan jadikan diri lebih relax.  
Kekal aktif boleh meningkatkan peredaran, yang mengangkut lebih banyak nutrien kepada sel-sel dan kulit. Ia juga meningkatkan kapasiti paru-paru, jadi anda boleh menyerap lebih banyak oksigen; meningkatkan semangat  dan melawan penyakit-penyakit yang berkaitan dengan usia. 

3. Hindari makanan yang merosakkan diri

Salah satu tips terbaik bagaimana untuk kelihatan lebih muda adalah dengan makan makanan yang seimbang. Bagi tujuan makan untuk kulit yang sihat dan badan yang sihat, cuba  mengurangkan makanan yang manis, makanan lemak tetapi makan makanan yang kaya dengan protein seperti ikan, telur, ayam, makanan tenusu rendah lemak, dan juga walnut. pengambilan protin pada waktu pagi membantu memberi kesan kenyang yang lebih lama. 

4. Memberi tumpuan kepada Perkara Baik 

Pada akhir setiap hari, buat senarai perkara-perkara yang anda benar-benar bersyukur. Atau tulis tiga perkara yang berjalan lancar, dan mengapa.Bila? Setiap malam, sebagai sebahagian daripada rutin harian sebelum masuk tidur. Menyimpan jurnal yang merakamkan perkara-perkara yang baik dalam kehidupan membantu mengalihkan tumpuan anda kepada apa yang anda lakukan dengan betul, dan boleh menghindari perkara-perkara negatif yang boleh meningkatkan stress. 

5. Tidur yang cukup
Tidur adalah perubatan kosmetik percuma, tulen dan mudah.Tidak ada pengganti untuk tidur malam yang lebih baik untuk mendapatkan  kulit yang sihat, minda yang jelas dan badan yang sihat, Jadikan ia satu matlamat untuk tidur secukupnya kerana banyak masa yang anda perlukan untuk merasa segar dan produktif pada hari berikutnya - sepanjang hari.

6. Keluar berjalan-jalan 
Rehat untuk seketika membantu mewujudkan rasa kelapangan dalam hidup. Ia boleh membuka pintu kepada persepsi baru, penyelesaian baru, kemungkinan baru dan memberikan otak, jiwa serta keseluruhan diri menjadi relax...


haaa..mudah jer kan...cuba buat 6 amalan ni untuk dapatkan kesihatan kulit & diri agar sentiasa sihat...





Shaklee juga ada suplemen untuk penjagaan kulit serta produk untuk menjaga kesegaran kulit kita..






JOMMMM...


Add FB : Shasha Vitamins
Like my FAN PAGE : Mama Sihat & Cergas


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri.
Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian [atau] pembelian produk [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email :
Gmail : shakleevits@gmail.com Call/Whatsapp : 011-26805346 
Salam sayang dari Sha Miri

No comments:

Post a Comment