Wednesday, May 21, 2014

Amalan Murah Rezeki

Semua org kalau boleh nak jadi kaya raya, nak duit banyak, nak jadi jutawan, nak makan mewah, nak kereta besar, nak hidup senang lenang, malah saya sendiri pun kalau diberi pilihan nak juga..

Definasi rezeki itu sgt luas. Kita mesti ingat rezeki bukan hanya dtg dlm bentuk wang ringgit..tetapi tanpa kita sedari rezeki dtg dlm pelbagai bentuk.Buka mata buka hati pasti kita akan nampak betapa banyaknya nikmat dan rezeki yang ada di atas muka bumi ini.


Saya sendiri rasa bersyukur kerana selain mencari rezeki didalam bisnes shaklee, sy juga di ajar oleh Mentor sy Master Norita Idris  amalan-amalan utk menjemput rezeki...Bagaimana???? apa amalan-amalan yg di ajar oleh beliau?? baca kt bawah ni.. sehingga hari ini sy masih simpan nota penting ini utk sy ingatkan pada diri sendiri... sy bersyukur sangat walaupan adakalanya mencari rezeki ni kita ada masa naik dan turun... apa yg penting kita tetap berusaha dan punya semangat yg kental...

Amalan untuk dipraktikkan agar di murahkan rezeki

1. Beribadah
2. Memperbanyakkan Istighfar
3. Mengingati Allah 
4. Berbakti Dan Mendoakan Ibu Bapa 
5. Berbuat Baik Dan Menolong Orang  
6.Tunaikan Hajat Orang Lain 
7. Berselawat 
8. Amal Kebajikan 
9. Bersedekah 
10.Solat Malam (Tahajud) 
11.Solat Dhuha 
12. Zikir Dan Bacaan Ayat Quran Tertentu 
13. Berdoa 
14. Berikhtiar / Berusaha



 Pendek kata, bagi orang Islam, untuk murah rezeki dalam ertikata yang sebenarnya, kuncinya adalah buat amalan-amalan takwa. Amalan-amalan ini menjadi sebab jatuhnya kasih sayang Allah, lalu Allah limpahi hamba-Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-Nya.  (betul-betul saya ingat ayat ini dari mula sy melangkah dengan bisnes shaklee sehinggalah sekarang) 


Salam sayang dari Sha

Pengedar Sah Shaklee Miri, Sarawak
Facebook :  Shasha Vitamins
Email  : shakleevits[@]gmail.com 
Call/Whatsapp : 011-2680 5346

No comments:

Post a Comment