Tuesday, January 21, 2014

JANTUNG ENJIN DALAM BADAN

Jantung merupakan salah satu organ yang paling penting di dalam badan kita. Ia bersambung terus dengan semua organ di dalam badan melalui pembuluh-pembuluh darah. Sejak di bangku sekolah lagi kita diajar bahawa fungsi jantung adalah sebagai organ yang mengepam darah ke semua sistem di dalam darah.

Memang benar, itulah fungsi utama jantung. Andai seminit sahaja jantung berhenti, sudah cukup untuk melumpuhkan seluruh organ di dalam badan dan beberapa minit ia berehat, cukup untuk menamatkan hayat.

  
JANTUNG MENDAHULUI OTAK

Jantung merupakan organ pertama yang berfungsi semasa proses pembentukan janin iaitu sekitar tiga hingga empat minggu selepas persenyawaan. Otak hanya berfungsi sekita minggu ke 13 hingga ke 14, sedangkan perkembangan emosi dan psikologi seseorang telah bermula seawal proses pensenyawaan berlaku. Ini menunjukkan jantung terlebih dahulu berfungsi berbanding otak dan ia boleh berfungsi TANPA arahan daripada otak.



Di peringkat janin, jantung janin dan ibunya sering berkomunikasi antara satu sama lain. Proses inilah yang mewujudkan satu ikatan mesra antara ibu dan anak untuk menyediakan anak bagi menghadapi dunia luar. Selepas dilahirkan, ikatan yang lebih kuat wujud dengan proses penyusuan dan pemeliharaan. Proses inilah yang membolehkan jantung dan otak kanak-kanak berkembang dan menyesuaikan diri dalam kehidupan barunya. Melalui proses ini juga, anak-anak dapat mewarisi seseuatu ciri daripada ibu bapa mereka.

Cadangan suplemen/vitamin shaklee untuk kita sama-sama menjaga kesihatan Jantung...


Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee untuk area Miri. 

Untuk maklumat boleh berhubung dengan saya melalui :D

Facebook :  Shasha Vitamins
Email Gmail : shakleevits@gmail.com 
Call/Whatsapp : 011-26805346 
Salam sayang dari Sha Miri

No comments:

Post a Comment