Saturday, February 8, 2014

Menggeleber????

hahaha...nk tau apa yg dimaksudkan dgn menggeleber " 'lebihan-lebihan lemak'...sekarang ni byk yg menjual produk2 untuk menyelimkan diri...memang byk..tapi sesuai tak dengan kita??ada yg cepat nampak kesan nya..tapi adakah selamat utk jangka masa panjang???fikir2kan...kita sebenarnya nak nampak kurus tapi sebenarnya tidak...jika dilihat betol2 bdn kita tak montok & langsing pun...hihihihi...


Dah ramai sy tengok perempuan yg berusaha kurus menggunakan produk kurus/langsing berunsurkan makanan atau minuman berkesan cumanya ada kesan menggeleber.. Jadi, badan tidak cantik..! Kesian.. Jadi, apa yang perlu dibuat? Nak pergi Slim World xda banyak duit pulak kan? ??

Ok..takpe..kt sini sy sharing vitamin yg memang dh dipercayai ramai...Sentiasa selamat kepada penggunanya..kalau tak selamat...tak kan dh lama bertapak dalam pasaran dunia....lebih 50 tahun tu...tak lama apa... cadangan SET DIET dari SHAKLEE...
Biasanya selepas berat badan kita berkurangan...isi2 kulit akan menggeleber...memang berat turun dgn jayanya..tapi kita still x gembira kalau ada lebihan2 yg sukar disembunyikan..kenapa????biasanya apabila berat dh turun..kita tak fokus untuk membina otot-otot agar isinya menjadi kental...pendek kata "TEGANG"
Selepas berat berjaya turun..pastikan kita memenuhi ruang badan kita dgn PROTEIN...baru cantik dipandang mata..tak la menggeleber kan???

nak langsing cm ni kan???
Selain pengambilan vitamin untuk melangsingkan diri... ada banyak tips yang boleh dilakukan secara manual ..Tips ini bukan sahaja boleh diamalkan oleh wanita yang sudah beranak pinak tapi boleh juga untuk anak dara yer..hehehe..macam sy :D

Tips Badan Slim Menawan Tanpa Menggeleber.

 1. Lakukan Senamrobik yang khusus untuk kempiskan perut. Boleh tengok video di Youtube atau dapatkan cara yang betul si majalah atau televisyen atau ikut senaman seperti gambar di bawah.
senaman 'sit-up' ini boleh diamalkan sebab senang
2. Minum air suam/masak/putih sekurang-kurangnya 20-30minit selepas makan. Jangan dok minum lepas habis makan pulak.

3. Jangan minum minuman sejuk/ berais.

4. Pakai pakaian langsing atau koset. Di pasaran, sudah banyak terjual. Pemakaian koset yang betul secara berterusan sangat berkesan dan membantu dalam membentuk tubuh badan yang lebih menawan.

5. Buat latihan pernafasan yang betul. 

6. Jaga kalori pemakanan anda. Jangan meraban nak makan yang manis, berlemak dan sedap sahaja. Banyakkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan.
 
7. Wajib sarapan pagi dengan nutrisi pemakanan yang sesuai. Contoh : roti dan susu. Elak la makan nasi lemak, roti canai dan seumpama dengannya.

8. Makan dengan sopan dan perlahan-lahan. Jangan gelojoh..Kalau boleh kunyah 40 kali..hehehe..

9. Elakkan berlapar, makan apabila lapar dan berhenti sebelum kenyang. Makan malam boleh tapi bukan makanan berat dan sebelum pukul 8 malam.

10. Tumpukan pada untuk sihat bukan kurus semata-mata. Kalau kurus tapi tak bermaya dan lemah buat apa? Lepas tu menggeleber..ish3..~~

Ok..itu sahaja..banyak lagi petua dan amalan lain yang boleh diamalkan untuk mendapatkan tips tubuh langsing menawan tanpa menggeleber...yang paling penting langsing...selamat & Sihat...

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penghantaran Seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri. 

Untuk maklumat lanjut boleh berhubung dengan saya melalui 
Facebook :  Shasha Vitamins
My Fanpage : Mama Sihat & Cergas
Email Gmail : shakleevits@gmail.com 
Call/Whatsapp : 011-26805346 
Salam sayang dari Sha Miri

No comments:

Post a Comment